Home Forums Hosting Software Directadmin Roundcube ERROR 500

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Vincent 3 jaren, 7 maanden geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Vincent
    Bijdrager

Beste Host-tip’ers.

Ik heb een probleem met een nieuwe installatie van een server met roundcube op php5.4. Nadat er een e-mail account is aangemaakt om vervolgens de mail te testen krijg ik na het inloggen de volgende error “SERVICE CURRENTLY NOT AVAILABLE! Error No. [500]”

Ik dacht eerst dat dit iets te maken had met rechten, echter is dit niet het geval deze staan allemaal juist.

In de error log zie ik het volgende terug komen ” PHP Error: Configured crypto key ” is not exactly 24 bytes long in /var/www/html/roundcubemail-0.9.5/program/lib/Roundcube/rcube_config.php on line 338 (POST /squirrelmail/?_task=login&_action=login)”

Nu heb ik die config file nagekeken maar kan ik hier niks van terug vinden van een key, ook het rebuilden van roundcube werkt niet en blijf op het zelfde probleem komen.

Is er iemand hier die mij een oplossing kan brengen?

Groet,

Vincent

Martin
    Bijdrager

Hey Vincent.

Probeer het volgende eventueel eens:

in /var/www/html/ROUNDCUBEDIR/config staat een main.inc.php controleer of daar een desc_key is aangegeven, mocht dit niet zo zijn haal deze dan uit de standaard bestanden. Bij je standaard configuratie zal er ook een " main.inc.php.dist" zijn waar wel een dsc_key is beschreven. Deze dien je dan te kopieren naar je "main.inc.php" file. Dit zou het probleem moeten oplossen.

Vincent
    Bijdrager

Hallo Martin,

Bedankt, ik heb dit zojuist gedaan en heeft inderdaad geholpen! Bedankt voor je snelle reactie!

Groet,
    Vincent

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.